Monday, January 30, 2012

Opsss....

Oppsss... . jangan salah faham di antara cinta, sayang, suka dan minat... . Cinta - kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. Sayang - kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. Suka - kita sukakan dia kerana dia kelakar. dia happy-go-lucky. bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. tapi, kita taklah rindu giller kat dia bila tak berjumpa seminggu... Minat - apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya. Ya Allah... Jika aku jatuh cinta, Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan Cintanya pada-Mu, Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu..................... Ya Muhaimin.......... Jika aku jatuh cinta, Jagalah cintaku padanya, Agar tidak melebihi cintaku Pada-Mu........... Ya Allah, Jika aku jatuh hati, Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya Tertaut Pada-Mu... agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu........... Ya Rabbani.. Jika aku jatuh hati, Jagalah hatiku padanya, Agar tidak berpaling pada hati-Mu... Ya Rabbul Izzati............. Jika aku rindu, Jagalah rinduku padanya, Agar tidak aku lalai merindukan syurga-Mu................ YaAllah................ Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu, Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.............. Ya Allah............ Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu............ Jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan yang panjang menyeru manusia kepada-Mu............ Ya Allah, Jika Kau halalkan aku merindui kekasihmu, Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu........... Ya Allah............... Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam Cinta pada-Mu.......... Telah berjumpa untuk taat kepada-Mu, Setelah bersatu dalam dakwah –Mu , Telah berpadu dalam membela syariat-Mu........... Kukuhkanlah YA Allah ikatannya.. Kekalkanlah ikatanya, Tunjukilah jalan-jalannya......... Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-Mu yang tidak pernah pudar Lapangkanlah dada-dada kami denga keimanan kepada-Mu dan kerindahan bertawakal ke jalan –Mu ......................................Amin Ya Rabbal Alamin...............

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum . ana rasa antum memang perlu buat entri2 sebegini dan ana harap antum akan terus menulis entri tentang soal remaja hari ini . ucapan dari ana , SELAMAT BERJAYA ! teruskan usaha antum semua :)

    ReplyDelete